Lekce 4 | Formální náležitosti a prezentace podnikatelského záměru
Obsah

„Vašim cílem není být Winstonem Churchillem nebo Nelsonem Mandelou.

Cílem je být sám sebou.“

- Chris J. Anderson -

Ve IV. bloku jsou učitelé a studenti seznámeni s formálními náležitostmi a prezentací podnikatelského záměru. Získají přehled o struktuře a způsobech sestavení harmonogramu podnikatelského záměru. Pozornost je věnovaná i tvorbě prezentací, jejích obsahu, délce a osobnímu projevu.

Jak správně sestavit podnikatelský záměr? Jednoznačná odpověď na tuto otázku, stejně tak jako daná šablona záměru, neexistují. V následujícím videu vás však lektor provede doporučenou strukturou obsahu podnikatelského záměru a navrch přidá několik dobrých rad. Pokud již tedy máte ucelený nápad podnikání, probádali a určili jste zdroje potřebné k jeho realizaci a vzali jste v potaz jak rizika, tak tržní prostředí, je nejlepší čas pustit se do sepisování podnikatelského záměru. Ten se stane podkladem pro firmu samotnou a zároveň vám pomůže utřídit si myšlenky a sladit je s ostatními členy týmu před samotnou realizací nápadu.

Máte dobrý nápad, propracovaný plán, podnikatelského ducha a jdete si za svým cílem? Výborně, nejspíše však budete potřebovat větší finanční obnos pro založení firmy i její počáteční provoz a pokud jste zapomněli v roce 2012 nakoupit Bitcoin za cenu $10 za kus a vaše úspory ke startu nestačí, potřebujete přesvědčit investora. V tomto videu najdete přehled zásad a doporučení jak pro tvorbu špičkové prezentace záměru, tak pro vytvoření co nejlepšího dojmu. Prezentace podnikatelského záměru je příběhem, jehož vyprávění vyžaduje důslednou průpravu a následně perfektní doručení obecenstvu. V hledišti sedí zpravidla lidé, kteří mohou vložit poslední dlaždici do chodníku vedoucího k založení životaschopné firmy. Následující materiál má za cíl napomoci vám vzbudit jejich zvědavost, zaujmout jejich pozornost a získat jejich přízeň.

Zdroje

ANDERSON, CH. Přednášejte jako na TEDu: oficiální  průvodce veřejným vystupováním od kurátora, konference TED. V Brně: Jan Melvil, 2016, s. 264. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-004-0.

EVERGREEN, S. D. H. Presenting data effectively: communicating your findings for maximum impact.  2. vyd. Los Angeles, 2018, s. 280. ISBN  978-1.5063-5312-8.

FINCH, B. Jak napsat dobrý podnikatelský záměr: postupy a tipy, které vám pomohou získat podporu pro vaše nápady a podnikatelské plány. 1. vyd. Brno: Lingea, 2020, 172 s. ISBN 978-80-7508-623-5.

FOTR, J. a I. SOUČEK. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování, 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005, 356 s. ISBN 80-247-0939-2.

HRKAL, M. Odprezentuj: průvodce přípravou prezentace. Brno: BizBooks, 2018, s. 224. ISBN 978-80-265-08010-6.

KORÁB, V., PETERKA, J. a M. Režňáková. Podnikatelský plán, 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007, s. 216. ISBN 978-80-251-1605-0.

LEDDEN, E. Úspěšná prezentace: získejte si své publikum krok za krokem. Praha: Grada Publishing, 2018, s. 176. ISBN 978-80-247-2912-1.

PAWLICZEK, A., MATUSIKOVÁ, L. a K. STELMACH. Základy podniku a investování: podnikatelský záměr: pro distanční formu studia, 2. přeprac. a dopl. vyd. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, 2013, s. 142. ISBN 978-80-7248-838-4.

VEBER, J. a J. SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy, 3. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012, s. 332. ISBN 978-80-247-4520-6.