„Vašim cílem není být Winstonem Churchillem nebo Nelsonem Mandelou.
Cílem je být sám sebou.“
- Chris J. Anderson -
Ve IV. bloku jsou učitelé a studenti seznámeni s formálními náležitostmi a prezentací podnikatelského záměru. Získají přehled o struktuře a způsobech sestavení harmonogramu podnikatelského záměru. Pozornost je věnovaná i tvorbě prezentací, jejích obsahu, délce a osobnímu projevu.
Jak správně sestavit podnikatelský záměr? Jednoznačná odpověď na tuto otázku, stejně tak jako daná šablona záměru, neexistují. V následujícím videu vás však lektor provede doporučenou strukturou obsahu podnikatelského záměru a navrch přidá několik dobrých rad. Pokud již tedy máte ucelený nápad podnikání, probádali a určili jste zdroje potřebné k jeho realizaci a vzali jste v potaz jak rizika, tak tržní prostředí, je nejlepší čas pustit se do sepisování podnikatelského záměru. Ten se stane podkladem pro firmu samotnou a zároveň vám pomůže utřídit si myšlenky a sladit je s ostatními členy týmu před samotnou realizací nápadu.
Máte dobrý nápad, propracovaný plán, podnikatelského ducha a jdete si za svým cílem? Výborně, nejspíše však budete potřebovat větší finanční obnos pro založení firmy i její počáteční provoz a pokud jste zapomněli v roce 2012 nakoupit Bitcoin za cenu $10 za kus a vaše úspory ke startu nestačí, potřebujete přesvědčit investora. V tomto videu najdete přehled zásad a doporučení jak pro tvorbu špičkové prezentace záměru, tak pro vytvoření co nejlepšího dojmu. Prezentace podnikatelského záměru je příběhem, jehož vyprávění vyžaduje důslednou průpravu a následně perfektní doručení obecenstvu. V hledišti sedí zpravidla lidé, kteří mohou vložit poslední dlaždici do chodníku vedoucího k založení životaschopné firmy. Následující materiál má za cíl napomoci vám vzbudit jejich zvědavost, zaujmout jejich pozornost a získat jejich přízeň.