Dvoustopá vozidla
Tato vozidla, jsou vybavena více než dvěma koly, která jsou umístěna za sebou a tvoří vedle sebe 2 stopy.
Dvoustopá motorová vozidla se dělí na:
Osobní automobily s uzavřenou karoserií
- Tudor - dvoudveřová karoserie se čtyřmi sedadly umístěnými ve dvou řadách
 

Obr. 1: Tudor
- 
	
Sedan – čtyřdveřová karoserie s nejméně čtyřmi sedadly umístěnými ve dvou řadách s nerozděleným vnitřním prostorem
 
Obr. 2: Sedan
- 
	
Limuzína – nejméně čtyřdveřová karoserie šestimístná, obvykle s rozděleným vnitřním prostorem, který je oddělen přepážkou
 

Obr. 3: Limuzína
- 
	
Kupé - dvoudveřová karoserie se dvěma či třemi sedadly umístěnými v jedné řadě. V zadní části vozidla je velký prostor pro zavazadla
 

Obr. 4: Kupé
- 
	
Kombi - obvykle čtyřdveřová karoserie s pátými zadními dveřmi. Pro zvětšení úložného prostoru jsou zadní sedadla sklopná, tím dojde ke zvětšení prostoru pro převoz nákladu. Sedadla jsou umístěna ve dvou řadách.
 
![]()
Obr. 5: Kombi
Osobní automobily s měnitelnou karoserií
- 
	
Kabriolet – nejméně čtyřmístná karoserie se sedadly ve dvou řadách, vybavená čalouněnou sklápěcí střechou. Umístění sedel je ve dvou řadách. Přední sklo je pevné, dveřní a boční skla se zasunují s rámy, popř. jsou rámy odnímatelné.
 
![]()
Obr. 6: Kabriolet
- 
	
Polokabriolet – stejně jako u kabrioletu je karoserie nejméně čtyřmístná, se sedadly ve dvou řadách. Čelní, dveřní a okenní rám je však pevný. Střecha opět čalouněná - skládací
 

Obr. 7: Polokabriolet
- 
	
Roadster-kabriolet - dvou až tří místná karoserie se sedadly v jedné řadě; za sedadly se nachází velký prostor pro zavazadla. Stejně jako u kabrioletu jsou skla společně s rámy spouštěcí, kromě čelního skla, zde je rám pevný
 

Obr. 8: Roadster-kabriolet
Osobní automobily s otevřenou karoserií
- 
	
Turer - nejméně čtyřmístná karoserie se sedadly ve dvou řadách. Střecha je plátěná, sklápěcí. Čelní rám s oknem lze sklopit, dveřní a boční okna lze odejmout
 - 
	
Roadster - dvou až tří místná karosérie se sedadly v jedné řadě. Střecha je obvykle sklápěcí plátěná, někdy je pevná. Dveřní a boční skla lze odejmout, čelní sklo s rámem je obvykle sklopné.
 

Obr. 9: Roadster
Autobusy
- 
	
Minibus – osobní automobil pro 6 až 9 osob, včetně řidiče
 
![]()
Obr. 10: Minibus
- 
	
Městský – je určený pro větší počet osob, sedících či stojících. Vozidlo je obvykle vybaveno třemi dveřmi, sedadla jsou umístěna příčně, ale jejich orientace může být různá
 
![]()
Obr. 11: Městský autobus
- 
	
Linkový – uspořádání je podobné jako u městského autobusu, je zde však větší počet míst pro sedící cestující, ale počítá se i se stojícími cestujícími. Sedadla jsou umístěna čelně, ve směru jízdy. Karoserie má jedny nebo dvoje dveře
 
![]()
Obr. 12: Linkový autobus
- 
	
Dálkový – provedení je totožné jako u linkového autobusu, ale podstatný rozdíl je v komfortu vybavení. Je určen jen pro sedící cestující, má menší obsazení než linkový autobus
 
Obr. 13: Dálkový autobus
- 
	
Kloubový – karoserie je ze dvou částí, spojených měchem. Strojový spodek je vybaven točnicí či kloubem. Jednotlivé části nelze použít samostatně
 

Obr. 14: Kloubový autobus
Užitková vozidla - dodávkové automobily
- 
	
Pikap - otevřený, pevný, ohraničený prostor tvoří ložný prostor. Budka řidiče je uzavřená. V zadní části se nachází dveře, ložný prostor může být kryt plachtou či snímatelnými oblouky
 
![]()
Obr. 15: Pikap
- 
	
Valníkový – na rozdíl od pikapu je ložný prostor stále otevřený, čela a bočnice jsou sklápěcí či odnímatelné
 

Obr. 16: Valníková dodávka
- 
	
Skříňový – zde je společný prostor pro obsluhu i náklad, který ale může být rozdělený
 

Obr. 17: Skříňová dodávka
Nákladní automobily
- 
	
Valníkové – stejná konstrukce jako u dodávkových vozidel, podstatně se liší v užitné hmotnosti
 

Obr. 18: Nákladní valník
- 
	
Se skříňovou nástavbou – skříňová část je umístěna na podvozku nákladního automobilu
 
Obr. 19: Nákladní se skříňovou nástavbou
- 
	
Sklápěčkové – sklopná ložná plocha obvykle směřuje dozadu. Korba může být vybavena ochranným štítem
 

Obr. 20: Nákladní sklápěčkový
- 
	
Speciální – jedná se o vozidla se speciálními nástavbami, jako jsou vozidla HZS, jeřáby či domíchávače apod.
 
![]()
Obr. 21: Nákladní speciální
Tahače
- 
	
Přívěsové – vozidlo je vybaveno závěsným hákem pro připojení tažného vozidla
 

Obr. 22: Tahač přívěsu
- 
	
Návěsové – vozidlo je vybaveno točnicí, na kterou se ukládá přední část návěsu
 

Obr. 23: Tahač návěsu
Traktory
Slouží k tažení či připojení různých nářadí, jako jsou pluhy, sekačky a další. Dělíme je na zemědělské a lesnické
Obr. 24: Traktor
