Příklady k tvorbě modelů sestav

Příklady k tvorbě modelů sestav

V následujících kapitolách je popsáno několik jednoduchých příkladů k tvorbě modelů sestav v programu Autodesk Inventor. Cílem těchto kapitol je procvičení principů základů 3D modelování součástí, skládání do jednoduchých sestav a také seznámení s uvedeným softwarem.

Jednotlivé kapitoly je možno pojmout jako náměty na procvičení práce v programu, tak, aby se stala rutinou a uživatel mohl v budoucnosti používat software jako tvůrčí nástroj. Program neslouží jen pro překreslování, ale primárně k vývoji nových produktů a není vlastně ničím jiným než vylepšeným nástrojem pro konstruování (tužkou). Nejpodstatnější myšlenky (know-how) vznikají v hlavách konstruktérů. Cílem tedy není jen ovládnutí softwaru, ale tvůrčí myšlení žáka. Pokud si žák dokáže funkčně upravit řešení dle svých potřeb (od změny rozměrů až po jiná technická řešení), cíl byl splněn.

Obrázek

Obr. 1: Paleta

Obrázek

Obr. 2: Police

Obrázek

Obr. 3: Pant

Obrázek

Obr. 4: Maltézský mechanismus

Obrázek

Obr. 5: Činka

Obrázek

Obr. 6: V-blok

Obrázek

Obr. 7: Skládací pes

Obrázek

Obr. 8: Stolek

Obrázek

Obr. 9: Šroubovák

Obrázek

Obr. 10: Kotevní patka

Obrázek

Obr. 11: Kolečko nákupního vozíku

Obrázek

Obr. 12: Klikový mechanismus