Prezentace je zaměřena na fundraising jako důležitý nástroj získávání finanční podpory pro neziskové, vzdělávací i jiné organizace. Cílem je seznámit posluchače s podstatou fundraisingu, jeho strategickým plánováním a praktickým využitím. Obsah zahrnuje přehled různých forem a metod fundraisingu, základní zásady úspěšného získávání darů i tvorbu fundraisingového záměru. Zvláštní pozornost je věnována dárcovství a možnostem využití fundraisingu ve školním prostředí. Prezentace poskytne praktické rady a inspiraci pro každého, kdo chce efektivně oslovovat dárce a budovat vztahy s podporovateli.
BERGEROVÁ, Marcela. Fundraising pro školy. Praha: Spiralis, 2011. ISBN 978-80-903015-8-0.
BOUKAL, Petr. Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4487-2.
HLOUŠEK, Jan; HLOUŠKOVÁ, Zuzana a HANUŠ, Pavel. Fundraising. Texty k sociální práci. Management a personalistika v sociální práci a sociální politice. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013. ISBN 978-80-7435-304-8.
LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. Management umění - umění managementu. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. ISBN 978-80-7331-294-7.
MACHÁLEK, Petr a NESRSTOVÁ, Jitka. Základy fundraisingu a projektového managementu. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5518-6.
ŠEDIVÝ, Marek a MEDLÍKOVÁ, Olga. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4040-9.
TOMALOVÁ, Petra. Fundraising v neziskových organizacích: Závěrečná diplomová práce. Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2010.