Diagnostika paralelní
Paralelní (vnější) diagnostika umožňuje zjistit většinu závad na elektrických zařízeních vozidla měřící či diagnostickou technikou, která se připojí na testovaný komponent – čidlo, vstřikovací ventil apod.
Jde tedy o přímé měření elektrických i neelektrických veličin pomocí externích měřících přístrojů (např. multimetr, osciloskop, emisní přístroj, stetoskop, endoskop, atd.).
Paralelní diagnostika zahrnuje kompletní testy za pomoci externě připojených senzorů, například:
-
standardní testy s možností porovnání naměřených a předepsaných veličin,
-
analýza napěťových a proudových signálů,
-
analýza motoru nápovědou příčiny diagnostikované závady,
-
diagnostické měření emisí,
-
jedno, dvou nebo vícekanálový osciloskop,
-
měření multimetrem, atd.
Nástroje paralelní diagnostiky lze rozdělit podle jejich funkce a použitelnosti:
-
osciloskop – přístroj s nejrozsáhlejším použitím, dnes převážně digitální.,
-
analogový nebo digitální multimetr,
-
stroboskopická lampa,
-
opacimetr,
-
analyzátor výfukových plynů.
Obr. 1: Testery paralelní diagnostiky a oblasti jejich použití