Připojení k vozidlu
Diagnostika pomocí blick-code
Dnes se již tento komunikační systém nepoužívá, protože vozidla jsou vybavena dokonalejšími systémy, které zvládnou vyšší nároky na komunikaci. Funkce této diagnostiky byla pouze čtení, vymazání závad a opětovné načtení. Vlastní čtení se provádí buď blikáním kontrolky indikující přítomnost závady, nebo je kód závady vyveden jako elektrický signál, tvořený sledem impulsů a je přiveden z řídicí jednotky k diagnostické zásuvce vozidla.
Nejprve sundáme plast s odkládací schránkou nad nohami řidiče a pod ním vyhledáme diagnostickou zásuvku tvořenou dvěma dvoupinovými konektory černé a hnědé barvy. Nebude-li souhlasit barva konektorů, je rozhodující tvar konektorů (viz Obr. 1).
Obr. 1: Diagnostické konektory
Obr. 2: Příklad zapojení LED diody do diagnostických konektorů
OBD, komunikační norma ISO1941 ( K-Line a L-Line )
U tohoto staršího komunikačního protokolu výrobci ještě nemuseli používat standardizovaný diagnostický konektor a nebylo ani upraveno místo, kde tento konektor bude ve vozidle umístěn.
Obr. 3: Příklad 12-ti pinový konektor Renault
Obr. 4: Umístění diagnostické zásuvky ve vozidle
Obr. 5: Příklad 20-ti pinový konektor BMW
Obr. 6: Umístění konektoru ve vozidle
Obr. 7: 30-ti pinový konektor Citroen
OBD II
OBDII, nebo-li On-Board Diagnostic System II, je diagnostický systém používaný v současné době u většiny osobních a lehkých nákladních vozidel.
Systém EOBD je evropská obdoba OBD II. Technicky se od americké verze téměř neliší, ale podstatný rozdíl je v oblasti legislativy.
V systémech OBD II má diagnostický konektor, jehož vlastnosti jsou specifikovány normou SAE 1962, počet pinů 16 a je umístěn v interiéru automobilu maximálně 50 cm od volantu. Diagnostický konektor tedy musí být dle normy snadno přístupný.
Obr. 8: Schéma diagnostického konektoru
Obr. 9: Příklad umístění diagnostické zásuvky ve vozidle
Moderní diagnostické přístroje, např. KTS 340, identifikují konkrétní vozidlo na základě vyplnění údajů nejlépe z velkého technického průkazu k danému vozidlu. Po identifikaci vozidla pak přístroj zobrazí možnosti umístění diagnostické zásuvky.
Obr. 10: Možné umístění diagnostické zásuvky ve vozidle