Z komory termostatu proudí u motoru ohřátého na provozní teplotu chladící kapalina:
do bloku motoru
do čerpadla
do chladiče
Jednopístový rotační motor se čtyřdobým pracovním cyklem (Wankelův) má:
čtyři pracovní komory
tři pracovní komory
dvě pracovní komory
Klikové čepy klikové hřídele řadového čtyřdobého šestiválcového motoru jsou rozmístěny:
po 90 stupních
po 120 stupních
po 60 stupních
Překrývání ventilů (střih) nastává tehdy, když:
ve válci končí expanze a začíná výfuk
ve válci začíná sání a končí výfuk
ve válci začíná expanze a končí komprese
Vznětové motory s přímým vstřikem paliva mají oproti motorům s nepřímým vstřikováním tyto výhody:
nižší tepelné a mechanické zatížení, nižší měrná spotřeba paliva, nižší hlučnost
vyšší účinnost, nižší měrná spotřeba paliva, výrobně jednodušší hlava
měkčí chod, nižší tepelné a mechanické zatížení, lepší schopnost startování za studena
″L″ - kroužek je:
polostírací kroužek montovaný do drážky nad kroužkem stíracím
pístní kroužek používaný na jednokroužkových pístech dvoudobých motorů
pístní kroužek lichoběžníkového průřezu
Pro výpočet kompresního poměru nutně potřebujeme znát:
zdvihový objem a objem kompresního prostoru
objem válce a počet válců motoru
objem motoru a teplotu nasávaného vzduchu
Pro výpočet zdvihového objemu motoru nutně potřebujeme:
vrtání, zdvih, kompresní poměr
vrtání, zdvih, počet válců
vrtání, zdvih, univerzální plynovou konstantu
Označení rozvodu DOHC znamená:
použití jednoho vačkového a jednoho vyvažovacího hřídele
použití dvou vačkových hřídelů
použití dlouhého vačkového hřídele
U zážehových čtyřdobých motorů se zpravidla používají tyto spalovací prostory:
klínový, střechovitý, vírová komůrka
toroidní (v pístu), klínový, tlaková komůrka
střechovitý, klínový, Heronův (v pístu)