Tzv. cloněná synchronizace:
umožní zařazení rychlosti i při rozdílných otáčkách řadícího kola a řadící objímky
nedovolí zařadit dříve, dokud se nevyrovnají otáčky řadícího kola a řadící objímky
zaručuje bezhlučné řazení bez ohledu na otáčky řadícího kola a řadící objímky
Pětilamelová motocyklová spojka má kromě pěti hnacích lamel:
tři lamely hnané
čtyři lamely hnané
pět lamel hnaných
Kulisa řazení:
vede řadící palec při řazení
zajišťuje zařazenou rychlost proti vysunutí ze záběru
zabraňuje zařazení dvou rychlostních stupňů současně
Při vypnuté třecí spojce a běžícím motoru se otáčí:
setrvačník a lamela
setrvačník a štít spojky s přítlačným kotoučem
štít spojky s přítlačným kotoučem a lamela
Hydrodynamický měnič se používá nejčastěji ve spojení:
s automatickou převodovkou
s tříhřídelovou převodovkou
s dvouhřídelovou převodovkou
Hlavními součástmi kuželového diferenciálu jsou:
talířové kolo, klec diferenciálu, satelity, planetová kola, čepy satelitů
klec diferenciálu, čepy satelitů, satelity, planetová kola
talířové kolo, klec diferenciálu, čepy satelitů, satelity, planetová kola, hnací hřídel pravého a levého kola
Kolem vloženým mezi kola hnací a hnané:
změníme převodový poměr
změníme smysl otáčení a převodový poměr
změníme smysl otáčení
Obvodové pružiny jsou u třecích spojek umístěny mezi:
setrvačník a přítlačný kotouč
setrvačník a štít spojky
přítlačný kotouč a štít spojky
Dvouhmotový setrvačník:
se používá u dvoulamelových spojek
slouží mimo jiné i jako tlumič torzních kmitů
umožňuje řídící jednotce snížit v režimu Kick-Down hmotnost rotujících částí
Zapnutím uzávěrky diferenciálu:
dojde k vzájemnému propojení planetových kol
dojde k propojení planetového kola se skříní diferenciálu
dojde k propojení satelitu s planetovým kolem