Průměr vrtáku pro předvrtání otvoru pro metrický závit odhadnu tak, že:
příslušný průměr závitu vynásobím koeficientem 1,1
příslušný průměr závitu vynásobím koeficientem 0,9
příslušný průměr závitu vynásobím koeficientem 0,8
Objektivní zkouška tlumiče pérování se provádí:
bezdemontážní rázovou metodou
bezdemontážní rezonanční metodou
odzkoušením demontovaného tlumiče na speciálním lisu s registračním zařízením
Správný sled operací při kontrole a seřizování geometrie přední nápravy je následující:
sbíhavost kol, odklon kola, záklon a příklon rejdové osy, kontrola diferenčního úhlu
odklon kola, sbíhavost, záklon a příklon rejdové osy, kontrola diferenčního úhlu
záklon a příklon rejdové osy, odklon kola, sbíhavost, kontrola diferenčního úhlu
Hustota ozubení pilového listu se udává:
počtem zubů na 10 mm
počtem zubů na 50 mm
počtem zubů na anglický palec
Vrcholový úhel hrotu šroubovitého vrtáku pro ocel a litinu má být asi:
116° - 120°
160° - 180°
60°- 80°
Příklon rejdové osy mimo jiné:
ulehčuje vracení kol do přímého směru
vymezuje vůli ložisek kol
zvyšuje stabilitu vozu při průjezdu zatáčkou
Měřící rozsahy mikrometru jsou:
po 20 mm
po 25 mm
po 50 mm
Posuvné měřítko měří s přesností:
0,1 mm; 0,5 mm; 0,2 mm
0,01 mm; 0,05 mm; 0,02 mm
0,1 mm; 0,05 mm; 0,02mm
Při vystružování bronzového pouzdra otáčíme výstružníkem:
pouze doleva
pouze doprava
doprava při řezání a doleva při uvolňování třísek
Kuželíková ložiska se montují
s axiální vůlí alespoň 0,1 mm
s radiální vůlí vnitřního kroužku na hřídeli dle údajů výrobce vozu
s axiální vůlí, popř. s předpětím dle údajů výrobců vozu